پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

ابتدا یک توضیح کوچک برای مبتدی‌ترها:

برای اینکه بتوانید در فتوشاپ، فارسی بنویسید باید از نسخه‌هایی از فتوشاپ استفاده کنید که مخصوص خاورمیانه است. این نسخه‌ها معمولاً با کلمه ME (مخفف Middle East به معنی خاورمیانه) در انتهای آن‌ها مشخص می‌شوند. اگر این نوع فتوشاپ را نصب کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید در آن فارسی بنویسید.
(اگر این نسخه در دسترس شما نیست، برای فارسی نویسی باید از فارسی نویس مریم، IPT و ... استفاده کنید)

و اما یک مشکل که در جدیدترین نسخه از فتوشاپ یعنی CS4 وجود دارد، این است که با اینکه شما نسخه ME آن را نصب می‌کنید، اما باز هم هنگام تایپ فارسی، حروف از هم جدا نوشته می‌شوند. به نوشته زیر دقت کنید:

http://tutorials.aftab.cc/photoshop/photoshop_cs4_me_font_problem_solution/farsi_in_photoshop_cs4.gif

این مشکل یک راه حل ساده دارد:...

 


|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , آموزش , فتوشاپ , ,
برچسب‌ها: رفع , مشکل , فارسی نویسی , در , فتوشاپ , سی اس , How , to , Solve , Middle East , Font , Problem , in , Photoshop , CS4 ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

آدمک های مخفی یاهو مسنجر

Hidden Smiles in Yahoo Messenger

.

.

.

 


|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: آدمک های مخفی یاهو مسنجر , یاهومسنجر , آدمک , مخفی , یاهو , مسنجر , ادمک , Smiles , hidden , yahoo , messenger ,
تاریخ : 23 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

امروزه انتقال ویروس ها اکثراً از طریق فلش دیسک ها یا مموری کارت ها صورت می گیرد. براحتی یک فلش مموری را به رایانه متصل کرده و بوم….

بنابراین استفاده از ویروس کش یا همان آنتی ویروس امری ضروری محسوب می گردد، ولی بحث امروز ما در این مورد نیست. حتماً گاهی اوقات برای شما پیش آمده که ویندوزی را به تازگی نصب کرده اید و هنوز هیچ نرم افزاری آنتی ویروسی بروی سیستم عامل تان نصب نیست، حال اگر بخواهید تا فلش دیسک مجهول الهویتی را به سیستم متصل کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد!!!! آیا ویروس منتقل شده و سیستم را آلوده خواهد!!!

بحث امروز ما در همین مورد است، یعنی چگونه یک فلش دیسک آلوده را با خیالی آسوده به یک سیستم بدون حفاظ (بدون آنتی ویروس) متصل کنیم...


|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند نرم افزار , ترفند سخت افزار , آموزش , ,
برچسب‌ها: اتصال , فلش , دیسک , ویروسی , با , خیالی , آسوده , کول دیسک , یو اس بی , usb , flash disk , flash , virus , viroos ,
تاریخ : 19 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مرورگر Opera به دلیل داشتن ابزاری جامع در مدیریت دانلود در درون خود، با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود (همانند Internet Download Manager) ناسازگاری داشته و حتی پس از فعال‌سازی هماهنگی Opera در نرم افزار مدیریت دانلود، کماکان فایل‌ها با خود اپرا دانلود می‌شوند.
 
در این ترفند نحوه‌ی ایجاد سازگاری بین مرورگر و دانلود منیجر شرح داده می‌شود.
 
پس از شناساندن دانلود منیجر به اپرا از این پس تمام فایل‌ها، حتی فایل‌های سایت‌های معروف آپلود مانند Rapidshare هم با نرم‌افزار مدیریت دانلود مورد نظر بارگیری خواهند شد...
 


|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: هماهنگ , نمودن , نرم‌افزارهای , مدیریت , دانلود , با , مرورگر , اپرا , دانلود منیجر , IDM , opera ,
تاریخ : 9 / 10 / 1389
نویسنده : حامد.ح

یکی از قابلیت های جالب و خوبی که چندی پیش وب سایت گوگل به سرویس ایمیل خودش یعنی جیمیل اضافه کرد امکان آپلود فایل به روش Drag and Drop و یا بگیر و بنداز بود. به این صورت که کافیست شما فایل مورد نظر را از روی کامپیوتر خود با موس کشیده و داخل بخش آپلود بندازید تا شروع به آپلود شود.

روشی که مرسوم هست برای این کار وجود دکمه Browse می باشد که در بسیاری از سایت ها دیده می شود و شما می توانید با کلیک بر روی این دکمه و انتخاب فایل مورد نظر خود از پنجره باز شده آنرا آپلود نمائید...

 


|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , دانلود , مرورگر اینترنت , نرم افزار اینترنت , ,
برچسب‌ها: فایرفاکس , آپلود , روش , آسان , گوگل , جیمیل , افزونه , Drag and Drop , فایل , اکستنشن , وب سایت ,
تاریخ : 9 / 9 / 1389
نویسنده : حامد.ح

نرم‌افزارهاي آزمايشي يا trial نرم‌افزارهايي هستند كه پس از نصب، براي مدت نسبتاً كوتاهي مي‌توانيد از آن استفاده كرده و قابليت‌هاي مختلف آن را بيازماييد. حتماً براي شما هم پيش مي‌آيد كه مدت زمان بيشتري نسبت به اين مهلت كوتاه براي آزمايش كردن قابليت‌هاي مختلف نرم‌افزار نياز داشته باشيد. شايد هم مدتي از اين نرم‌افزار استفاده كرده‌ايد و حالا زمان استفاده‌ي آن منقضي شده است و داده‌هاي شما درون نرم‌افزار محبوس شده‌اند. هر كسي ممكن است دليل خودش را براي اينكار داشته باشد.


امروز نرم‌افزاريرا اينجا معرفي مي‌كنم كه مي‌تواند مهلت استفاده از نرم‌افزارهاي آزمايشي را تمديد كند...

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , دانلود , ,
برچسب‌ها: trial reset , نرم افزار تریال , نرم افزار آزمایشی , استفاده , مجدد , از , نرم افزارهای , تریال , آزمایشی , تمدید ,
تاریخ : 5 / 9 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 
 

فرمت pdf یک فرمت استاندارد برای فایلهای E-book به شمار می رود یکی از دلایل آن هم این است که خواندن کتابهای الکترونیکی با هر فونتی که نوشته شده اند با این فرمت بسیار آسان است.

یکی از اولین نرم افزارهایی که کاربران برای دیدن فایلهای pdf استفاده می کردند نرم افزار Adobe Reader بود.هم اکنون نیز بسیاری از کاربران از این نرم افزار استفاده می کنند.اما این نرم افزار یک مشکل اساسی دارد و آن زمان لود بالا برای خواندن فایلهای pdf است.

به همین دلیل بسیاری به سراغ نرم افزارهای دیگر از قبیل  Foxit Reader, Sumatra PDF, CAD-KAS می روند.

اما راستش خود من Adobe Reader را ترجیح می دهم چون خواندن فایلهای pdf با این نرم افزار به مراتب نرمتر و راحتتر از بقیه نرم افزارهاست.

::.. من در اینجا ترفندی را به شما آموزش می دهم که بتوانید فایلهای pdf را با Adobe Reader با نهایت سرعت باز کنید.

 

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: Adobe Reader , ادوبی ریدر , ترفند , ترفند ادوبی ریدر , ادوبی ریدر سریعتر , ترفند , ترفند نرم افزار , pdf , پی دی اف , کتاب الکترونیکی ,
تاریخ : 1 / 9 / 1389
نویسنده : حامد.ح
شاید برای شما نیز پیش آمده است که Username یا Password خود در سایت‏های مختلف را فراموش کرده‏اید اما به لطف ذخیره بودن آنها در حافظه مرورگر، توانسته‏اید وارد سایت مورد نظر شوید. اما آیا راهی هست تا بتوان نام‏های کاربری و پسوردهای ذخیره شده در مرورگر را مشاهده کرده و آنها را در صورت لزوم حذف کرد؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار در چهار مرورگر فایرفاکس، اپرا، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر بپردازیم.
 

 

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ترفند اپرا , ترفند opera , ترفند firefox , ترفند IE , ترفند google chrome , ترفند ,
تاریخ : 1 / 9 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مرورگر Opera را می‏توان یکی از محبوب‏ترین مرورگرهای حاضر دنیای وب دانست . یکی از امکانات کاربردی این مرورگر، وجود چندین راه برای انحام یک کار خاص است. به عنوان مثال برای جستجوی یک عبارت در یک موتور جستجو نظیر گوگل، شما می‏توانید به صفحه اصلی موتور جستجو بروید و یا اینکه از نوار جستجو در سمت راست بالای صفحه مرورگر استفاده کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه دیگر برای جستجوی عبارات در موتورهای جستجوی مختلف در مرورگر اپرا بپردازیم. راهی که به وسیله آن می‏توانید به سریع‏ترین شکل ممکن یک عبارت خاص را در هر موتور جستجویی که بخواهید جستجو کنید. 

بدین منظور:

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند نرم افزار , ,
برچسب‌ها: ترفند , ترفند اینترنت , ترفند اپرا , ترفند opera , ترفند وب , ترفند جستجو ,
تاریخ : 29 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

همانطور که میدانید تمام ویندوز های قبل ویستا و سون در دیسک های CD قرار داشتند و نگهداری آنها برای کسانی که هر چند وقت یک بار آنها را نصب میکنند یا استفاده میکنند دشوار است چرا که با انبوهی از دیسک های CD برخورد میکنند و از طرفی نگهداری آنها هم مشکل ساز است.

در این مقاله میخواهیم آموزش ساخت یک عدد دیسک DVD اینستال را آموزش دهیم که در آن تمام ویندوز های ایکس پی ، ویندوز سرور ۲۰۰۳ ، ۹۸ ، ME و NT و ۲K قرار دارند و فقط با همین یک دیسک دی وی دی شما میتوانید تمام این ویندوز ها را نصب کنید.

 

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند نرم افزار , آموزش , مقاله , ,
برچسب‌ها: دیسک راه انداز , دیسک راه انداز Xp , دیسک بوت ویندوز , دیسک بوت ایکس پی , دیسک بوت ۹۸/ME/NT/2K/XP/2003 , دیسک بوت همه ویندوزها ,
تاریخ : 26 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

Copy Fixer، افزونه‌ای کوچک و کارا برای فایرفاکس و کروم 

به دلایل مختلف آدم نیاز پیدا می‌کند که آدرس اینترنتی یک صفحه اینترنتی را به همراه عنوان صفحه جایی کپی کند. مثلا ممکن است بخواهد آنها را برای دوستش ایمیل کند و یا آنها را توییت کند یا اصلا برای خودش جایی ذخیره کند.

اما این کار چندان هم بی‌دردسر نیست. شما باید نخست نوار آدرس مرورگر را فعال کنید و آدرس را کپی پیست کنید. بعد باید در مرحله بعد عنوان صفحه را کپی کنبد. تازه گاهی عنوان صفحه در متن صفحه تکرار نشده و شما مجبور می‌شوید، عنوان را به صورت دستی تایپ کنید.

 

برای توضیحات بیشتر و دانلود این افزونه به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
موضوعات مرتبط: ترفند نرم افزار , دانلود , مرورگر اینترنت , ,
برچسب‌ها: Copy Fixer , افزونه فایرفاکس , افزونه گوگل کروم , افزونه , کروم , فایرفاکس , firefox , google chrome ,
تاریخ : 23 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

 

برای ایجاد نسخه pdf از اسناد شخصی، راه‌های زیادی وجود دارد.

ساده‌ترین آنها ایجاد نرم‌افزارهای pdf سازی مثل pdf factory است. در صورتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید نیز سرویس‌های زیادی برای شما این تبدیل را به صورت آنلاین انجام می‌دهند که Google doc معروف‌ترین آنهاست.

اما بعضی وقتها ممکن است شما نیاز به تهیه pdf از اسناد خود (word, excel, …) داشته باشید اما نرم‌افزار pdf ساز دم دست شما نباشد و امکان اتصال به اینترنت نیز برای شما فراهم نباشد. در این صورت هم نباید ناامید شد چرا که با خود Adobe Acrobat Reader و بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار جانبی دیگر، می‌توانید نسخه pdf اسناد خود را تهیه کنید.

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 


|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند ویندوز , ترفند نرم افزار , آموزش , ,
برچسب‌ها: pdf , پی دی اف , ساخت پی دی اف , ساخت PDF , فرمت پی دی اف , فرمت PDF ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .